5 motive reale pentru care patronii își pierd angajații


Trăim în România și asta cu siguranță ne ocupă tot timpul 😊

Și pentru acest fapt, trebuie, de cele mai multe ori, să facem alegeri care nu tocmai ne sunt potrivite pentru condiția noastră, ci mai mult le facem pentru că dorim să avem ce pune pe masă, cu ce să ne întreținem familia sau cu ce plăti diversele rate și credite pe la bănci, căci, așa e la noi: dacă nu ai cel puțin un credit, nu exiști 😊.

De fapt și de drept, ca și angajați ne vedem în posibilitatea de a ne mulțumi cu un loc de muncă doar pentru că trebuie să trăim și noi în această societate, aparent modernă, dar atât de nerealistă. Și totuși, sunt printre noi cei care ne oferă astfel de locuri de muncă, și anume, angajatorii.

De la angajarea unei persoane și până la oferirea de perioade de training, sunt destul de multe etape. Odată atinse acestea, majoritatea angajatilor îți dau seama că de fapt locul de muncă este doar un job, la care merg zi de zi și de la care primesc un salariu, cu care își asigură supraviețuirea.

loc de munca

Pe principiul că ”angajatorii se fac că ne plătesc, iar noi ne facem că muncim” se merge de cele mai multe ori în companiile mici sau cele la început de activitate. Departe de aceste considerente, angajații se plâng de multe ori de programul prea lung, bani prea puțini, manageri care nu știu să coordoneze o echipă sau de activități care nu intră în sarcina lor conform fișei de post.

Pierderile suferite de plecarea unora dintre cei mai buni angajați se resimt după cel puțin 1 – 3 luni de zile de la ultima zi de muncă a acestora.

Managerii companiilor tind să arunce vina pe orice altceva sau pe oricine altcineva atunci când apar astfel de probleme, mai cu seamă fiind cei care nu recunosc atunci când un om cu anumite calități sau abilități pleacă din companie. Și, atunci când se întâmplă acest lucru, întreaga companie suferă un dezechilibru.

munca in echipa

Ceea ce nu înțeleg aceste persoane cu rol de conducere este faptul că angajații nu părăsesc locurile de muncă, ci părăsesc managerii care i-au condus până atunci, căci, fie vorba între noi, sunt locuri de muncă plăcute, dar dacă cel pus în ”cârmă” nu are abilitățile de conducere, atunci vasul o ia pe altă direcție decât cea potrivită.

 

Și acum… să vedem care sunt cele mai valoroase motive pentru care angajatorii părăsesc corabia.

  1. Suprasolicitarea angajaților. Sarcinile excesive și în cuantum destul de mare nu face decât să conducă la epuizarea emoțională și fizică a angajatului. Tendința de a scoate totul din acești oameni este tot mai mare la majoritatea locurilor de muncă. Totuși, majoritatea suprasolicitărilor reduc din productivitatea muncii și mai cu seamă duc și la lipsa perspectivelor de dezvoltare.

Cei care chiar își doresc să facă performanță se simt îngrădiți de politicile interne ale companiei sau de anumite reguli nescrise care par să dăinuie în departamentul respectiv. Dacă în urma sarcinilor angajații nu sunt evaluați, eventual și observați, munca depusă de ei va deveni o povară și în cele din urmă ei vor pleca.

de ce pleaca angajatii

Realitatea este că angajații buni, cărora nu le sunt recunoscute meritele se vor sufoca și vor pleca imediat.

 

  1. Managerii nu le dau posibilitatea angajaților să își urmeze pasiunile, creativitatea sau să își dezvolte imaginația la locul de muncă. Acest lucru nu face decât să le scadă încrederea angajaților în locul de muncă.

Este de responsabilitatea unui manager de a găsi constant domenii în care angajații pot să își dezvolte potențialul, să își extindă calitățile și să exceleze în meserie, urmându-și în același timp și pasiunile. Diversele workshop-uri și stagii de practică pot fi aplicate în orice companie, astfel încât oamenii talentați și dedicați să primească feedback constant despre activitatea lor.

Neimplicarea managerului în aflarea nevoilor angajaților de o dezvoltare profesională continuă nu conduce decât la descurajarea acestora și la o neimplicare în munca depusă. Chiar dacă un angajat are mai multe zone în care excelează, mai eficient ar fi ca managerul să poarte discuții constante cu acesta, pentru a-i oferi tot sprijinul și suportul de care acesta are nevoie pentru a-și duce la bun sfârșit proiectele.

implicare in munca

Angajații care sunt talentați sunt și cei mai pasionați. Cu cât se implică mai mult, cu atât productivitatea lor crește și sunt motivați de a-și atinge targetele și obiectivele impuse. Dacă productivitatea lor scade, cu siguranță angajații nu mai simt că au motive de a se implica și de a se dedica, ceea ce le creează o teamă la locul de muncă.

  1. Salariul – cei mai mulți angajați îți dau seama că, odată cu trecerea timpului și cu activitățile de multitasking, salariul nu mai reflectă real volumul de muncă, experiența acumulată sau postul ocupat.

Pe lângă activitățile pe care le fac zi de zi la job și cu care unii dintre ei s-au obișnuit, li se pun în cârcă alte activități pe care unii colegi refuză să le facă sau pentru care nu au timp alții. În momentul în care le este știrbită autonomia de a face lucrurile la care sunt buni și de la care așteaptă să primească recompense financiare, angajații decid că este mai bine să se orienteze spre un alt loc de muncă,și, mai bine plătit, de ce nu?

În unele cazuri este mai bine ca patronii sau managerii companiilor să discute cu angajații, să comunice, să le afle opiniile și nemulțumirile și să caute împreună o soluție. Poate pentru unii angajați, acest fapt ar schimba cu totul perspectiva lor intrinsecă cu privire la munca pe care o depun.

salariul

Unii angajați reacționează mai bine la o mărire de salariu, alții la o recunoaștere publică a muncii depuse și a efortului, iar pentru unii îmbunătățirea relațiilor din departament îi motivează să meargă mai cu drag la muncă.

  1. Angajarotul nu își îndeplinește obligațiile promise în cadrul interviurilor sau a discuțiilor preliminare.

Având o promisiune la bază, orice angajat își dă silința de a realiza și de a îndeplini majoritatea taskurilor solicitate de jobul respectiv, trăind cu speranța că ceea ce i s-a promis cândva, la un moment dat se va și aplica. Facându-i angajatului o promisiune, dar nerespectând-o, nu se creează decât nefericire, urmată de dezamăgire, cauzând în cele din urmă plecarea acestuia.

Atât timp cât un manager nu reușește să își îndeplinească promisiunile, atunci, mai devreme sau mai târziu, angajatul va simți o frustrare care îl va face să se îndoiască de locul său în jobul respectiv, iar dacă acesta decide să plece, colegii săi îi vor urma exemplul.

de ce pleaca angajatii

  1. Unde este grija față de aspectul socio-uman? Se prea știe că jumătate dintre angajați își părăsesc locurile de muncă pentru alți angajatori despre care au auzit păreri pozitive și despre care consideră că acordă acea grijă față de umanitate.

Odată ce nu se poate clădi o relație umană cu managerul sau directorul companiei, se resimte în întreaga activitate. Amânarea discuțiilor, a proiectelor în curs sau neacordarea atenției atunci când sunt probleme sau provocări destul de importante, va atrage după sine și părăsirea relațiilor de intercolegialitate.

Un lider inteligent este cel care știe cum să mențină un echilibru între profesionalism, umanitate și realitate. Astfel, acesta știe să facă aprecieri, să își susțină colegii, să îi ajute atunci când aceștia au nevoie, să le ofere motivație și suport în cadrul proiectelor desfășurate și să le țină partea, când situația o impune.

manager companie

Un lider de succes este cel care își îndeamnă colegii și angajații să vină cu pozitivism la muncă, creând o atmosferă demnă de un loc de muncă al secolului XXI.

Același lider creează relații și parteneriate pe termen lung, renunță la egoism și la individualism și pune pe primul loc succesul echipei, oferindu-le colegilor suport în momente dificile.

Desigur, cu siguranță fiecare dintre noi avem și alte motive pentru care alegem să părăsim un loc de muncă în favoarea altuia.

Iar dacă acestea sunt cu mult mai relevante, chiar te aștept în secțiunea de comentarii să împărtășim idei și soluții.

 

Good luck :)!